الاعتماد وتحسين الجودة
دفتر بهبود كیفیت و اعتبار بخشی
این واحد در طبقه ششم، ضلع غربی تحت نظارت مستقیم ریاست بیمارستان شروع به کار کرده است.
در دفتر بهبود کیفیت دو قسمت اعتبار بخشی بیمارستانی و حاکمیت بالینی در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات بالینی و ایمنی بیمار در راستای اهداف وزارت بهداشت، فعالیت می کند.
شرح وظایف واحد بهبود کیفیت:
- تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
- تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی، خدمات پاراکلینیک)
- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
- پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
- تدوین سیستم ها و فرایندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده
- تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرایندهای مختلف بیمارستان
- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتبار بخشی
- تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحد های مختلف بیمارستان
- نظارت بر روند و اجرای خط مشی رسیدگی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات در بیمارستان
- هماهنگی برگزاری کمیته های بیمارستان و رهگیری اجرای مصوبات
- ابلاغ و هماهنگی در اجرای راهنماهای طبابت بالینی در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
- نظارت بر فرایند مراقبت از بیمار از بدو ورود به بیمارستان تا لحظه ترخیص و پیگیری “رضایت بیماران” از خدمات بیمارستان