به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

به اطلاع شما سروران گرامی می رسانیم مرکز درمانی ابن سینا نوروز 1403 همانند سالهای گذشته در کنار شما می باشد.

اخبار و رویدادها  / .  حساسیت اخلاقی در پرستاران
ahmadi

اخلاق به یافتن بهترین رویکرد برای مراقبت از بیماران و همچنین بهترین عملکرد پرستاری مربوط می شود.پرستاران ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی هستند که مسئول ارائه مراقبت های اخلاقی به بیماران هستند.

چارچوب پرستاری مستلزم تعهد به مراقبت و همچنین حساسیت به نیازهای جسمی و عاطفی بیماران است.در نتیجه، حساسیت اخلاقی و احساس مسئولیت به ویژه در افرادی که مراقبت های بالینی مبتنی بر اخلاق را به بیماران خود ارائه می دهند،حیاتی بوده و مستلزم آن است که پرستار بتواند از رفتارها و شاخص هایی که بیمار به صورت شفاهی یا غیرکلامی بروز می دهد آگاه باشد.

ادراک پرستاران از حساسیت اخلاقی شامل هفت بعد است:

معضلات اخلاقی ناشی از تمایل به ارائه مراقبت با کیفیت بالا

ارزش های مراقبت

مراقبت بیمار محور

توجیه اعمال

کار اخلاقی

استقلال

برای ارائه مراقبت های پرستاری با کیفیت بالا، توانایی مقابله و حل تعارضات اخلاقی ضروری است:

 اگر تعارضات اخلاقی قابل حل نباشد، می تواند بر توانایی پرستاران تأثیر بگذارد و بر کیفیت مراقبت پرستاری تأثیر منفی بگذارد.برای مقابله با این تنش‌ها، پرستاران باید شرایط مشکل‌ساز را بپذیرند و آگاهی اخلاقی، توانایی تحلیل سناریو، استدلال اخلاقی و توانایی عمل را توسعه دهند.داشتن پرستارانی با حساسیت اخلاقی بالابرای مقابله با شیوه های نادرست در ارائه خدمات مهم است.

از آنجایی که خدمات مراقبت های بهداشتی مستقیماً با زندگی و سلامت انسان مرتبط است، هنگامی که افرادی که در این زمینه کار می کنند حساسیت اخلاقی بالایی داشته باشند،این امر به کوتاه شدن روند بهبودی بیماران کمک می کند.

عواملی که منجر به مشکلات اخلاقی می شوند شامل:

مشکل در برقراری ارتباط با بیماران/بستگان

ارائه مراقبت از چندین بیمار به طور همزمان

کادر پرستاری ناکافی،تصمیم‌گیری عجولانه

رقابت با زمان برای مراقبت و درمان،کار در شیفت‌ها، ساعات کار، خستگی، طبق تحقیقات اخیر،هر یک از موارد فوق ممکن است به یک مشکل اخلاقی منجر شود.

کلام اخر:

حساسیت اخلاقی ایجاب می کند که پرستار بتواند از رفتارها و شاخص هایی که بیمار به صورت کلامی یا غیرکلامی بیان می کند،آگاهی داشته باشد تا نیازهای بیمار را تعیین و درک کند.این نیازها ممکن است جسمی، عاطفی یا معنوی باشند و اگر قرار است مراقبت های بهداشتی با کیفیت ارائه شود،

منبع:

کتاب بین المللی رویکرد های حاضر در علوم سلامت.کتاب حاضر به بررسی موضوعات حائز اهمیت و پرچالش در حرفه های سلامت می پردازد.فصل ۵ کتاب حاضر حاصل تلاش های بی وقفه تیم حاضر(جناب مجید احمد هدایت(مترون بیمارستان ابن سینا)،اساتید دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد).

تاریخ انتشار: April, Ankara, 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *